Blogda Yeni Görünüm

Yazar Perşembe, Ocak 29, 2015 , ,

www.kitubi.com
Uzun zamandır bloga yeni, daha cazip, iç açıcı ve dolu bir görünüm kazandırmak istiyorum. Beş yıldır (neredeyse) yazıyorum ve benim motivasyonum sadece yazmak ; işin arka planını bilmiyorum, teknik terimlere (banner, gadget, html, index, SEO gibi) hiç aşina olmadığım gibi ne işe yaradıklarını da anlamıyorum. Bir çok kez öğrenmeye niyetlendim ama olmadı. Tıpkı araba sürmek gibi bana çok karmaşık , uzmanlık isteyen işler gibi görünüyor yazılım ayrıntıları, kodlar vs. Ama araba sürüyorum hem de baya uzun süredir çünkü mecburum. Sanıyorum ki blogla ilgilenmeye de mecbur hissetmem gerekiyormuş geliştirebilmek için. Bu mecburiyeti hissettiren ne oldu dersiniz? Tabi ki bir kitap :)


Salih Seçkin Sevinç , ismini daha önce duymadığım bir blogger, Her Şeyin Başı Blog adında bir kitap yazmış. İflah olmaz bir kitap ve blog sever olarak ilgimi çekti ancak ''Yahu, ne anlatabilir ki blog hakkında? Ticari amaçla nasıl blog yazılır , nasıl reklam alınır, tema nasıl seçilir gibi şeyleri yazmıştır '' diye düşündüm; itiraf ediyorum. Sonra sitesini inceledim biraz, baktım aklı başında biri, oğlu varmış, hımmmm, hem eş hem baba hem blogger, aldım gitti !

Henüz bitirmedim ama şunu net olarak söyleyebilirim, aynaları olmayan bir araba sürüyormuşum ben. Körlemesine. 

Bir gayret okurken ''niş'' blog diye bir tabirle karşılaştım. Kitabın okuduğum kısmında aradım, bulamadım. Google beni Blog Hocam'a yönlendirdi. Sayfadaki ilk post ise Gökhan Tekin'e. Gökhan'ın sitesi çok havalı duruyor, biraz dolaştım, yeni okuduğum kitaplardan birini satın almış, yorum bıraktım. Sağolsun, hemen geri döndü ve sayfamdaki eksiklerden bahsetti. Dünden beri hiç bir karşılık beklemeden sayfamı geliştirmeye çalışıyor. Kendisine olan minnettarlığımı anlatamam. Buradan tekrar teşekkür ediyorum.


Yapılacak epeyce şey varmış söylediğine göre, tamamen kendi çabasıyla öğrenmiş blogculuğu, sayfanın son hali ne olacak ben de merak ediyorum. Önerileriniz varsa seve seve alabilirim. Örneğin şu kategoriler daha mı az olmalı, renkler nasıl görünüyor? 

Bu arada niş blog ''belli bir alanda özelleşmiş blog'' demekmiş. Buna en güzel örnek Bir Dolap Kitap'tır bence.  Tamamen kitap ve kitap okuma üzerine, dopdolu, sürekli güncellenen içeriği ile mükemmel bir site. 

Bir Dolap Kitap 


Niş olmanın önemini özellikle vurguluyor Salih Sevinç . Her şeyden biraz bilmektense, tek bir konuda her şeyi bilmek sanal alemde yazarını en üste taşıyormuş. İyi de nasıl olacak bu?Ben daha çok günlük gibi yazmayı seviyorum. Kitap, sinema, çocuklar, mekanlar..Ne yapmalı? Kafamda deli sorular..


Oğlumun oyuncakları ve benim oyuncağım







Kitap ile ilgili ayrıca yazacağım , eğer benim gibi internet cahili iseniz ve blog yazasınız varsa ya da halihazırda yazıyorsanız, bu işin alfabesi burada . Okuyun, okutturun efendim. Sonra bana teşekkür edersiniz.












Benzer Yazılar

6 yorum

  1. Öncelikle böylesine güzel bir yazı hazırladığınız için teşekkür ederim , ayrıca sitenizin tasarımı konusunda henüz yapmak istediklerim bitmedi birkaç düzenlemeler daha yapacağım son halini daha çok beğeneceğinizi umuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bininci kez teşekkür edip sıkıcı olmayayım:)
      Merakla bekliyorum ama acelemiz yok. Sakin ve keyifli olsun ikimiz içinde Gökhan Bey.

      Sil
  2. :) değişiklik her zaman iyidir. kitabı da sen öyle söyleyince merak ettim.
    "niş" kısmı biraz doğru belki ama ona takılıp yaz(a)mamak da var. bence canın o an ne yazmak istiyorsa yazmak en güzeli..sayfa tasarımı da içine sindi mi, oh tadından yenmez :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünüyorum, tasarım çalışması devam ediyor.
      Kitap bana iyi geldi, oku tavsiye ederim Esra.

      Sil
  3. Blog yazmak guzeldir. Benim cocukluk donemime denk gelmisti Turkiye'de bloglarin populerlesmesi. 7-8 yildir yaziyorum oraya buraya. Simdilerde kendimce bir duzen tutturdum blogumda. Hala genc bir birey olarak blog yazmayi birakmadim aksine daha bi hevesle yaziyorum. Beni mutlu eden sey ise sizin gibi abilrim ablalarim, benden yasca buyuk insanlarin blog yazma orani artti. Simdilerde herkes bu kavrami biliyor ve bildigi gibi de yaziyor. İsin guzel tarafi uretmek. Her zaman bunu soyler dururum. Eger bir cikar gozetmiyorsan istedigin her seyi yazabilirsin ablacim. Fakat uzmani oldugunuz bir konu varsa ne ala. Sadece o konu uzerinde yazdiginiz profesyonel deneyimler size maddi anlamda gerek dogrudan gerekse dolayli olarak donus yapacaktir. Blog yazmaya devam edin. Blog yazmak guzeldir. Gorusmek uzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Ufuk.Yaşın henüz 20'l erde olmalı. Belki 20' lerin sonları. Uzun süredir yazman ne güzel. Benim için tamamen günlük formatında başladı ama gidişat nasıl olacak, emin değilim.

      Sil