Vasat Anne Olma Cesaretini Göstermek

Yazar Çarşamba, Nisan 01, 2015 , , ,

İki oğlum da emekleme dönemini yerlerde geçirdi.Emre bu resimde 14 aylık, emeklediği yer Atatürk havalimanı zemini. O gün doktor olduğunu söyleyen bir kadın beni epey kınamıştı, ağzının payını veremedim diye hala dertleniyorum.

Evet ben ''vasat'' bir anneyim. Oh be! Çok rahatladım. Harika, mükemmel, süper anne değilim. Çocuklarım da öyle. Evim de. Kendi halimizde yaşayıp gidiyoruz işte, sıklıkla mutlu, bazen mutsuz.

Çocuklarımın her yediği organik değil, yoğurdumu kendim yapmıyorum, evde granola, dondurma vs hazırlamıyorum, bazen akşam öğünlerini çok az yiyerek uyumalarını dert etmiyorum. Küçüğün biberonunu (çok nadir kullanıyor) ayda yılda bir kaynatıyorum.

Çok yorgun ve keyifsiz olduğum zamanlarda TV izlemelerini , işim çoksa telefondan oyun oynamalarını destekliyorum. Özellikle 6 civarında uyandılarsa.

Kalabalık bir sofrada isek ve baş etmeye çalışırken mesele çıkacaksa sulandırılmış kola içebiliyor büyük oğlum.

İkisinin de kendilerine ait yatakları yok. Küçük, yer yatağında uyuyor, büyük misafir odasında. Evde kalan kişi sayısına göre birlikte yatabiliyoruz biri veya ikisiyle. Emre 4 yaşından sonra ayrı odada uyumaya başladı, 27. ayda memeden kesene kadar birlikte yattık.

Montessori uygulamaları yapmıyoruz. Legolardan şehir inşa etmiyoruz. İnce-kalın motor becerilerini ölçmüyoruz.

Hijyen hiç dert değil benim için. Taşı, toprağı eller, ağzına atar, yere düşeni alıp yiyebilir çocuklar. Dışarda sürdüğü bisiklet vs'yi eve sokabilir, ayakkabı ile dolaşabilir evin içinde. Islak mendille dolaşmadım hiç peşlerinde. Çoğu zaman çantamda değil ıslak , kuru bir kağıt mendil bile bulunmaz. Yedek bez, kıyafet de almam yanıma.

Üşümelerinden korkmuyorum. Sırtlarına hiç bez -tülbent koymadım. Bodrum'a gelene kadar yelek giymedi Emre, uyku tulumları kenarda bekledi. Uzun kollu tişört varsa üzerlerinde kolay kolay hırka, mont giydirmem. Terlemelerinden daha çok korkarım.

Diş fırçalamasını genellikle ihmal ediyoruz, dün dişine dolgu yapıldı ve bir süre kendisi isteyecek diş fırçalamayı

Hangi okula gidecek diye dertlenmiyorum, Patika'da devam edecek ana sınıfına, sonrasına Allah kerim. O kurstan bu kursa koşmuyoruz. Nasıl olduysa paten kayıyor Emre bir aydır ve piyano dersi alıyor , o da haftada bir gün yarım saat.

Evet, ben vasat bir anneyim ama çok mutluyum. Kendi ölçülerimde yeterli anne olmaya gayret ediyorum, hepsi bu.




Bu yazı ilhamını Blogcuanne'nin söyleşi yaptığı anneden aldı.. Uzun süredir hissedip adını koyamadığım durumu ifade etmiş, teşekkürler Ayşegül.

Eren Milas Havaalnında yerlerde, kanıt olsun, tarih 3 nisan 2015






Benzer Yazılar

10 yorum

  1. Ben de öyleyim, söylediklerinizin pek çoğuyla örtüşüyor benim de durumum, ara ara düşünsem de, sonra unutuyorum... En çok sevgi lazım çocuklara, şefkat lazım, diğer şeyler olsa da olur olmasa da... Yapanları kınamıyorum elbet ama ben de hiç "mükemmel" bir anne ve hatta eş olmadı, olmayacağım da ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esen ben böyle rahatım. Aksi durumda kendimi zorlar ve mutsuz olurdum. En iyisi kendini bilmek bence:)

      Sil
  2. Sevgili Elif resmen içini dökmüşsün ohh bee deseydin bi de :))
    Valla sen böyle anne olmaktan mutluysan kimsenin sana diyecek bir sözü olamaz zaten
    Herkes dilediği gibi yaşamakta nasıl özgürse çocuklarını da kendi keyfine göre büyütmek en doğal hakkı..
    Bazı konularda senin gibi olmayı çok isterdim. Ama huy işte can çıkmayınca huyda çıkmıyor. Otoriter bir anneyim ben malesef :(
    Oyuncaklar bile gruplarına göre ayrılmış şeffaf saklama kaplarında ebatlarına göre ayrılmış halde dolaba yerleştirilir.
    Oğlum 1. sınıfa gidiyor ben çok sıktığımı düşünmesem de çevrem sıktığımı söylüyor napıyım oluruna bırakamıyorum huyum kurusun :))
    Evlatlarınla musmutlu günler diliyorum sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların uyum yeteneği çok gelişmiş. Eminim yetişkin olduklarında öz disiplin sahibi olacaklardır. Annenin rahat ve suçluluk duymuyor olması önemli bence. Bir de kendini tüketmemesi tabi.

      Sil
  3. Yilin yazisini yazmissin bacim😊 okullarda ders niyetine okutulmali😂
    Bahar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl yazılar sende Baharcan. Aç artık şu bloğunu! Adını da ''Baharı beklerken ömrüm kış oldu'' koy:)

      Sil
  4. olur mu yaaa bütün anneler özeldir canım :) vasat anne mi diyosun sen kendine halt etmişsin. 2 çocuğu büyütmek kolaysa buyursunlar doğurup büyütsünler.
    sen onların meleğisin ^-^

    YanıtlaSil
  5. Sen günümüz annelerini bilmiyorsun Başkan. Kafayı annelikle bozmuşlar. Ben vasat kalıyorum onların yanında, ne yapalım, ''Kişi kendini bilmek gibi irfan olmaz'' demişler:)

    YanıtlaSil
  6. 27. aya kadar anne sütü verdim demeden edememişsiniz ama, kolay değil vasatım demek, diyemiyorsunuz hala :) araya bir vicdan rahatlatma giriyor işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm..İyi bir şey mi dedin kötü bir şey mi anlayamadım :) Teşekkürler yorum için.

      Sil